Geldervaring: onterechte aanmaningen bij de sportclub Een 'openstaand saldo' van 83 euro...

Persoonlijke ervaring
aanmaning
door Madelief Pormes
gepubliceerd:
laatst gewijzigd:
228 keer bekeken

Vorige zomer vertrok ik voor een paar weken naar Spanje. Heerlijk! Lekker uit eten, avondjes uit, shoppen… Ik gaf mijn geld uit als water. Eenmaal weer thuis lag er een brief van de sportschool op me te wachten. Ze hadden geprobeerd geld af te schrijven, maar ik had te weinig saldo op mijn rekening.


Gelukkig, ik was nét op tijd thuis. Ik had nog één dag en maakte het geld meteen over. Maar na twee weken ontving ik een tweede brief van de sportschool, waarin stond dat ik nog steeds mijn abonnement niet had betaald. Er stond dat ik een openstaand saldo had van 52,50 euro, bestaande uit 21 euro voor mijn abonnement, 30 euro boete en 1,50 euro administratiekosten.

Opgelost, of toch niet?

Geïrriteerd belde ik de sportschool op in een poging om het misverstand op te lossen. “Excuses, we hadden een systeemfout, het kan zijn dat we het daardoor een dag te laat binnen kregen. Ik zie nu dat u inmiddels betaald heeft.” Er ging vervolgens 21 euro af van het openstaande saldo. “Als u kunt bewijzen dat u het op tijd heeft overgemaakt zullen we het resterende openstaande saldo kwijtschelden. Een printscreen van uw bankafschrift is voldoende.”

Ingebrekestelling

Zo gezegd, zo gedaan. Ik stuurde de printscreen, nu zou het bedrag compleet vrij gescholden worden. Fijn! Maar tot mijn grote verbazing lag er een week later een ingebrekestelling op de deurmat. Met inmiddels een openstaand saldo van 83 euro! Rood aangelopen van woede belde ik mijn sportschool op.

Veel heen en weer bellen

En zo zie je maar weer: de aanhouder wint. Na eeuwig doorverbonden te worden en talloze keren mijn verhaal opnieuw te vertellen, kreeg ik eíndelijk de juiste persoon aan de telefoon. Gelukkig kreeg ik uiteindelijk alsnog mijn gelijk en werd mijn openstaand bedrag kwijtgescholden, nu écht.

Nooit weer…

Het heeft heel wat tijd en een forse telefoonrekening gekost, maar uiteindelijk is alles opgelost. Voor mij een vervelende ervaring, want ik betaal mijn rekeningen altijd netjes op tijd. Dan is het niet leuk dat je bij één foutje direct zoveel onterechte– en onvriendelijke – aanmaningen krijgt. Eén ding weet ik wel: vanaf nu zorg ik dat ik altijd genoeg geld op mijn rekening heb staan…

Deel jouw ervaringen

Heb je net als mij ook een vervelende geldervaring gehad? Óf juist een positieve? Vertel je ervaringen onder de blog.